پاكستان تلاش بیشتری علیه شبه نظامیان انجام دھد,بازگشایی مسیر ناتو كافی نیست
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، سفیر واشنگتن در گفت وگو با رسانه های محلی پاكستان افزود: پاكستان باید برای مبارزه با شبه نظامیان در خاك خود با رفقای افغانی خود ھمكاری كند.

وی درباره تصمیم دولت پاكستان برای بازگشایی مسیر ناتو در خاك این كشور گفت: منزوی شدن پاكستان ازسوی حداقل 50 كشور عضو ناتو كه درحال فعالیت و مبارزه با شبه نظامیان ھستند، برای این كشور مشكلاتی را درپی داشت.

وی افزود: از سوی دیگر ارتش پاكستان نیز علیه تروریست ھا در حال جنگ است در واقع بازگشایی مسیر تردد خودروھای ناتو , راه مبارزه مشترك علیه شبه نظامیان را ھموار می سازد.

كامرون مونتر تاكید كرد: ھر دو طرف واقعیت 'ھمكاری مشترك علیه شبه نظامیان' را پذیرفته اند.

وی مدعی شد: آمریكا علیه پاكستان نیست، بلكه خواستار استقلال پاكستان است، پس این حقیقت ھمراه با انجام اقدامات علیه شبه نظامیانی كه در مناطق قبایلی پاكستان در امتداد مرز مشترك با افغانستان پنھان شده اند، می باشد.

سفیر آمریكا در اسلام آباد تصریح كرد: منظورم از مستقل بودن، یعنی دولت پاكستان به ھمراه ارتش این كشور باید كنترل امنیتی كامل را بر سرزمین خود داشته باشند، مھم این است كه حاكمان سیاسی و نظامی این كشور تروریست ھا را شكست دھند، در این خصوص آمریكا آماده ھمكاری با پاكستان است.

وی گفت: بازگشایی مسیر ناتو به معنای پایان یافتن اھداف آمریكا نبوده و ما خواھان ادامه مقابله با تروریست ھا در پاكستان ھستیم.

وی درباره كمبود انرژی در این كشور تصریح كرد: اگر شما با مقامات پاكستانی در این باره به بحث و گفت وگو بنشینید به این موضوع پی خواھید برد كه این كشور ھیچ كمبودی در بخش انرژی ندارد بلكه تنھا در این خصوص نیاز به مدیریت و بھبود نرخ ھای جدید دارد.

كامرون مونتر درباره امكان به روی كار آمدن دولتی ضد آمریكایی در پاكستان به ریاست 'نواز شریف' رییس اصلی ترین حزب مخالف دولت پاكستان ﴿مسلم لیگ شاخه نواز﴾ و 'عمران خان' رییس حزب تحریك انصاف (PTI) در انتخابات سراسری این كشور در سال 2013 افزود: مطمئن باشید ھر دو روسای این حزب از حامیان آمریكا خواھند بود.

اظھارات سفیر آمریكا در پاكستان مبنی بر درخواست از پاكستان برای انجام اقدامات بیشتر علیه شبه نظامیان در حالی عنوان شد كه روز گذشته 'شھربانو ﴿شری﴾ رحمان'سفیر پاكستان در آمریكا حملات ھواپیماھای بدون سرنشین آمریكا به مناطق قبایلی پاكستان را خلاف قوانین بین المللی توصیف كرد.

سفیر اسلام آباد در گفت وگو با رسانه ھا افزود: عذرخواھی آمریكا در قبال جان باختن 24 نظامی پاكستانی در حمله سال گذشته بالگردھای ناتو به پست مرزی سلاله به این معنا نیست كه اسلام آباد ادامه حملات پھپادھای آمریكایی به مناطق قبایلی كشورش را پذیرفته باشد.

آساق ** 1095**1565





:: برچسب‌ها: فوتبال , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: